Praktijkinformatie
-
Kwaliteit & privacy (verklaring)
Wij werken o.a. volgens de ‘Wet Beroepen in de Individuele Gezondheidszorg’ (BIG), de ‘Wet kwaliteit, klacht en geschillen zorg’ (Wkkgz), de ‘Algemene Verordening Gegevensbescherming’ (AVG).
Daarnaast voldoen wij aan de recentste kwaliteitseisen, staan wij allemaal geregistreerd in het ‘kwaliteitsregister paramedici’ en hebben wij in oktober 2021 opnieuw succesvol de vrijwillige kwaliteitstoets behaald, die drie jaar geldig is.
Wij verwerken medische gegevens van onze cliënten. Vanwege de gevoeligheid van deze gegevens hebben wij privacy hoog in het vaandel staan. In onze privacyverklaring kunt u lezen welke persoonsgegevens wij verwerken en waarvoor. Tevens staat in de privacyverklaring opgenomen welke rechten u hebt. Mocht u vragen hebben of uw rechten willen uitoefenen dan kunt u contact opnemen met Irene Kinds-Noordijk of Monique Starr.
-
Klachtenregeling
Hoewel wij ons best doen om goede zorg te bieden, kan het toch gebeuren dat u niet tevreden bent of een klacht heeft. Geef bij uw logopedist aan als u niet tevreden bent en ga in gesprek met elkaar. Mogelijk is de persoon niet op de hoogte dat u ontevreden bent of is er sprake van een misverstand. Een gesprek met de logopedist kan vaak al leiden tot een oplossing!
Blijft u na dit gesprek zitten met de klacht of is er een goede reden waarom u het eerste gesprek wilt vermijden, dan kunt u schriftelijk een klacht indienen bij de praktijk of in gesprek gaan met de praktijkhouders.
Als u besluit om schriftelijk een klacht in te dienen, geef dan in uw brief aan wat de aard van uw klacht is, hoe en wanneer de klacht is ontstaan en bijvoorbeeld wat volgens u een goede stap in de richting is om gezamenlijk tot een oplossing te komen.
Als dit niet alsnog niet tot een oplossing leidt, dan kunt u een klacht indienen bij het Klachtenloket Paramedici (KLP).
Zie voor meer informatie de brochure in de informatiemap van de praktijk in de wachtkamer en de website www.klachtenloketparamedici.nl.
-
QDNA
Wij vinden het belangrijk hoe onze cliënten onze zorg ervaren. Om dit goed te kunnen meten, zijn wij aangesloten bij QDNA, een onafhankelijk meetbureau. Als cliënten toestemming hebben gegeven voor deelname aan dit onderzoek, krijgen zij aan het einde van een behandeltraject een korte vragenlijst toegestuurd via de mail. Het invullen van de vragenlijst is anoniem.
Hierboven ziet u globaal hoe wij in het afgelopen jaar zijn beoordeeld door deelnemende (ouders/verzorgers van) cliënten.
-
Samenwerking
Afhankelijk van de hulpvraag en de context werken wij samen met o.a. kinderdagverblijven, (voor)scholen, jeugdartsen, jeugdinstellingen, huisartsen en medische specialisten.
In 2023 is er een mooie samenwerking ontstaan tussen de praktijk en het STAP (Spraaktaalcentrum Amsterdamse Poort) van het NSDSK (www.nsdsk.nl/stap). Het is een innovatief, multidisciplinair centrum, waar o.a. uitgebreide spraaktaaldiagnostiek plaatsvindt.
Wij zijn niet gespecialiseerd in het behandelen van neurologische stoornissen, zoals afasie of dysartrie. Wij verwijzen u voor deze klachten graag naar de Stichting Afasietherapie Amsterdam.
-
Waar zijn we aangesloten?
Wij zijn o.a. aangesloten bij: